Morsdag

för ett tag sen var de morsdag

Vakande o tittade ut genom fönstret o såg att altanan var blöt..suck'

vi som skulle till stranden o grilla..

Men ringde min pappa för o höra om vädret på han jobb o då gav han mig tipset att de finns ju en stuga i kronvalds fiskeläge som man får låna..

Perfekt..så blev de..




Åkte dit o gjorde lite eld i öppna spisen för att få lite värme,
sen tända engångsgrillen som fick stå i öppna spisen för vi ville inte stå ute o grilla..
Tända lite värmeljus.
Plocka fram papptallrikar med nalle puh på:), glas o gafflar o knivar (plast)
Sen var de bara o börja grilla lite korv.
Choritzo,lammgrillare, o gutespisare..
o till de blev de potatis sallad..
Riktigt gott var de..

sen kaffe på de..

Tror mamma o mormor var nöjda med dagen...
_________________________________________________________________________________

vårat bygge går frammåt med sakta steg..


o i morgon e de dags för betongen att komma..

känns riktigt skönt att de äntligen händer nått..


terassen färdig


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken terass där vill jag grilla i sommar när när jag kommer ner

2011-06-03 @ 10:03:36
Postat av: lina

självklart vi måste göra de..ska bara köpa ett större bord så man ha nånstans o sitta med:)

2011-06-03 @ 21:15:15
Postat av: Laila

Vilken tur ni hade att inte stugan redan var full med folk. Jag kan inte tänka mig annat än att alla var nöjda med dagen. Kul att se att bygget går framåt.

2011-06-04 @ 09:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0