jul jul strålande jul

Jaha då var redan julen över för i år..
Man väntar i en evighet på den o så säger de bara poff o så e den över.

Älskar allt som har med julen till.
Allt julpyssel och julpynt.
Alla ljusslingor som finns o ljusstakar.
O självklart en riktig Julgran,
Ingen riktig jul utan Riktig Julgran.


O Julmat e ju så kanongott..

Tyvär så tröttnar man rätt fort på den.
Jag har fortfarande inte fixat min julskinka:)
Har inte haft tid o göra den i ordning ,
men ska se om de kanske kan komma i håg
o göra nått med den i morrn.
Fick möblera om soffan för att få plats med granen.



Började Julaftonsmorgon här hemma med besök av tomten och tomte mor klockan 07:20.
Morgon pigg tomte:)
Minja var överlycklig o sprang o öppnade dörren för tomten.
Hon var även o lämnade ett paket till tomten som hon hade slagit in sina nappar.
Dem skulle tomten ge till bebisar som inte har några nappar.



efter tomten åkt så öppnade vi resten av julklapparna som låg under granen.
Älskling fick en Ziperall (som används väldigt flitigt)
o lite krokar till verktygstavlan och
lite verktyg som han kan ha här hemma.



Jag fick oxå en ziperall men jag tyckte den var lite för liten
Dem ska ju va lite stora så jag har skickat tillbaka min o väntar på en i större storlek.
fick även en ziperall till min telefon.
Jätte söt var den.
En värmefilt att lägga i sängen
(hatar o krypa ner i en kall säng)
wii spel
Underkläder



Minja fick
Hello kitty dator i utbyte mot napparna
docksäng
dockvagn
pussel
pärlor
pennor
bok
mm

Mira fick
Dockvagn
docksäng
Bil med ficklampa
verktygslåda med verktyg
film
spel
tofflor
mm

Har säkert glömt något..

sen tog vi de lugnt en stund o åt frukost i lugn o ro.
Klädde på oss o åkte upp till mormor o mötte linus o magnus däruppe.
Gav mormor en ostkorg pratade lite, sen åkte vi vidare till sanda.

Alltid lika mysigt o fira jul o sanda,
dricka lite glögg äta lite för mycket mat.
Prata lite busa med mina barn o söta lilla abi.
Öppna julklappar äta tårta dricka kaffe o se på kalle anka.
Precis aom de ska va:)
























Sen vidare till Hablingbo o fira lite.
Med mer mat.dock orkade man inte så mycket,
Men gott ändå, snacka lite skit,
öppna lite klappar se när alla kusiner sprang runt överallt.
Full rulle på alla fem.
sen lite kaffe o tårta o så hem o kolappsa i sängen:)
man blir rätt slut av julfirande.






sen var de juldagen
då åkte vi ut till morsan i lau.
där fick vi kalkon. riktigt gott var de..

öppna paket spela wii äta nötter o mandariner








Sedan var de annandagen.
Då kom min underbara Marie
o åt frukost med oss.
Sen begav vi oss till staden bara jag o Marie
Vi har inte träffats på evigheter men de känns
som att de var i går vi sågs.
så skönt o ha sånna vänner.

Kollade runt lite i affärer sen mötte Lynn upp oss o vi fortsatte våran runda.
Hittade faktist två par byxor o tre linnen och en jacka..
sen ett stopp på subway för lite mat.
Dem har riktigt underbart goda mackkor.
sen gå lite mer i affärer.
hittade en skinnjacka som var skit snygg men tyvär svindyr så den fick hänga kvar.
sen sa lynn hejdå för hon skulle med båten.
vi åkte till öb ica maxi o prisstopp
sen körde marie hem mig.
får se hur länge de tar innan vi ses igen:)


De var Min Jul de

God Jul på er Puss hej


Kommentarer
Postat av: Laila

Ni har verkligen en intensiv jul. Roligt att ni uppskattar julafton i Sanda. Vi tycker också att det är kul med julafton här. Roligt med alla bilder.

Önskar er Gott Nytt År.

2011-12-31 @ 13:38:24
Postat av: Marie

Tack för en underbar dag! Jag hoppas inte att det dröjer för länge tills vi ses. Älskar dig! <3

2012-01-02 @ 20:10:14
URL: http://sushiberoende.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0