bilproblem..

i går kväll när jag skull e åka hem i från pappa så började en lampa i bilen o lysa..
hmm tänkte jag de där ser ut som om de har med motorn o göra.
så jag körde in på mötesplatsen för att titta i instruktionsboken.
skulle precis vrida runt nyckeln o stänga av bilen då DOG den..
provade o starta men den dog lika fort igen..
provade några gånger till men med samma resultat..

lampan lyser för att de är något fel på antingen tändsystemet eller på bränslesystemet..
de stod oxå att de behöver till en actoriserad (vet ej hur de stavas) saab verkstad..
DYRT DYRT säger jag bara.....

ringde pappa så fick han komma med audin..
hittade ingen ögla att koppla bogseringslinan i så pappa hittar nått annat ställe..
så körde vi iväg....kom till korsningen då brast linan...

så då kollade jag instruktionsboken..då finns de tydligen en dragögla vid reservhjulet som man ska skruva fast framme under bilen...så fick vi sätta fast den hela änden av linan i min bil o knyta den andra i pappas dragkrok...

drog hem bilen in med grejer o barn sen sova...
bestämmde med pappa att han skulle komma hit dagen efter o så skulle vi åka till gerum o jag skulle ta fiestan o han audin eftersom han ska på fastlandet på torsdag...


sen i dag så pratade jag med pappa o vad berättade han..jo att kopplingen/växellådan typ pajat..
så han fick ta fiestan till jobbet...så han kom hit o vi åkte till hemse i övefull bil.letade efter registreringsbevis till linus gammla audi ställa på den sen till gerum o pappa fick ta linus audi o jag fiestan....

hem o laga lite mat...linus kom o åt o vi skulle bestämma hur vi skulle göra med katten men de glömde vi bort.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0