sol o blå himmel


sol o blå himmel ute..men molnen e pågång...

de börjar verkligen bli vår ute..känns så skönt..längtar till sommarn..
Hoppas på kanonväder i helgen för då¨ska vi grilla..längtar:)
e ju så underbart gott o mysigt´ o sitta ute o grilla o äta...

har vart på banken i dag o startat ett sparkonto till mira, så hon ska ha nå pengar när hon väl ska ta körkort..men de e ju några år till så de ska väl kunna bli nån krona:)
o fick nya spargrisar till minja o mira..dem gamla som minja fick gick ju sönder jättelätt..
så hoppas dem här håller lite bättre..'

Nån som har nått bra tips på vad man ska göra för att man ska kunna
 låta bli att äta godis o låta bli att köpa godis..
De e ju så lätt när man går förbi godishyllan o bara ta o lägga ner i vagnen..
o har man väl köpt godis så e de ju så otroligt svårt o låta bli att äta upp de..
Jag behöver ju börja o ta tag i de nu så man kan bli av med dem här extra gravidtetskilona nångång.....
Men då behöver jag ta o sluta med o äta så mycket godis o så behöver jag röra på mig MYCKET mer än vad jag gör..
Även fast man har en buse till dotter så ger de inte så mycket motion när man e ute...men de e ju bättre än ingenting iallfall...:)
men får nog börja göra nått snart om man ska bli av med de till sommarn...:)
ska bara komma på nått bra sätt o bli av med de på...
E tacksam för bra tips:)

ska ta o käka lite mat nu..sen kanske ta o ta en promenad oxå..
har redan ätit godis i dag..FY Lina:)
men ahr ätit massa plommontomater oxå o köpt hem frukt...
mittt största problem e nog att jag ska försöka att undvika att gå förbi godiset i affären..


puss hej


Kommentarer
Postat av: Marie

Det svåraste är ju verkligen att inte köpa hem det. Är det hemma så äter man ju upp det men finns det inte hemma så ja, då har man ju inget att äta. Kämpa med dig själv JÄTTEmycket när du är i affären o bli stolt över dig själv när du inte köpt nåt. Jag lovar, ibland kommer du att bli arg på dig själv också, det blir jag iaf men i längden blir man ändå glad. Jag har börjat äta mörk choklad om jag blir extremt sugen och det tar emot lite i början men har man inte ätit godis på flera veckor är t.o.m det jättegott! Annars när jag inte har det hemma, har jag alltid hallon hemma, det funkar också utmärkt att ta några stycken i godissuget för att dämpa det lite. Annars får man försöka göra något intensivt så man börjar tänka på annat och till slut glömmer att man är sugen på godis. Det är alltid svårt i början men ju längre du är utan godis desto lättare blir det. :)

2010-03-30 @ 19:02:58
URL: http://sushiberoende.wordpress.com
Postat av: Hanna

Man får verkligen vara envis. Jag brukar köpa hem mycket frukt och grönsaker. Brukar ha färdig skuren frukt i kylskåpet så när man blir sugen är det bara att ta... Men var stark och köp inte hem det kan hjälp att ha någon med sej när man handlar som säger NEJ. Lycka till:-)

2010-03-31 @ 10:44:58
Postat av: Anonym

jag läser dina tips, vill ju fortfarande tro att det ska gå och amma bort, men min kropp tycker inte det =( vi får gå på mamma barn gympa eller något. kram

2010-03-31 @ 20:36:44
URL: http://natachis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0