dag 13...47 dagar till bf

onsdag i dag..
i dag åkte hanna tillbax till fastlandet igen : ( utan att jag fått träffa henne...suck..
för jag e fortfarande fast härinne....

i förmidddags så var jag i väx på tillväxt ultraljud igen...
o bebisen har växt som den ska..förut så låg den på   -7,5%
nu ligger den på -7% så lite tillväxtförbättring..men den följer sin tillväxtkurva bra..
Nu väger den 1996 gram beräkande dem o dem sa att dem kommer väga ungefär 3000 gram i vecka 40 om den fortsätter o växer så här..
Men så många veckor hoppas jag verkligen inte att vi får vänta tills vi får se våran lilla bebis..
speciellt inte om jag måste vara kvar här....

men 1996 gram e ju inte jätte litet, så den skulle klara sig bra även om den kom ut nu tror jag,..
jag har ju fått två sprutor som ska hjälpa bebisens lungor att mogna fortare, så de borde inte vara några problem.....
Men de känns inte som att den vill ut nu..

en positiv grej e att mitt undertryck har hållit sig på 100 i ett helt dygn nu...
kors i taket..från nio i går kväll tills nu så har de hållit sig på 100..
känns riktigt skönt faktist..men man ska inte ta ut nått i förskott..
men man kan ju hoppas att de håller sig stabilt eller ännu bättre att de sjuker mer o stannar...så att man kanske kan få komma hem en sväng iallfall...
saknar att sova i min säng, saknar att sitta o mysa med minja framför tvn, få sitta brevid hennes säng o läsa en saga för henne.
saknar vardagsgrejerna...sitta vid köksbordet med min familj o äta mat..bada i badkaret..

VILL HEM

Mina älsklingar har vart här o hälsat på mig i dag..
Minja såg så glad ut när hon såg mig...
Bamse kram o puss fick man...både när hon kom o när hon gick..
Hon var tillome så duktig att hon bajsade på toletten här..
Min stora tjej..
Nu går hon på benet men haltar lite...så de e nog helt bra snart får vi hoppas...
De e en vecka sen de hände nu så..
Fick kramas,pussas o hångla med min älskling i dag..saknar de jätte mycket att inte få göra det varje dag....speciellt innan man ska sova...
Men har fått låna minjas nalle som sällskap härinne...dem får mycket kramar kan jag säga-.
GRåter mig till sömns varje kväll för jag tänker på minja...
Har nog aldrig gråtit så ofta som jag gjort sen jag kom in hit...

min bakgrundsbild på mobilen


Kommentarer
Postat av: iza

åhhh jag hoppas verkligen ditt förbannade tryck vill hålla sig nere! Det är ju positivt att bebisen växer som den ska! =) tänker på dig varje dag! Hoppas att du får komma hem en liten sväng innan bebben kommer! Kram

2010-02-11 @ 07:31:18
URL: http://www.izarosen.blogspot.com
Postat av: Anonym

urs blir ledsen för din skull varje gång jag läser, hoppas nu trycket går ner så du får komma hem till din prinsessa och adde!! kramar

2010-02-11 @ 10:40:25
URL: http://natachis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0