dag 12....tisdag..33+0

i dag har dem tatt prover igen...
först misslyckades ett stick sen lyckdes  nummer två men de slutade o komma blod efter två rör blev ytterligare ett stick till..sen senare på dagen var de nån som hade hittat lappen som hörde till mitt test där de  stod att dem skulle ett bastest på morgon så de blev ytterligare ett stick till..Men nu ska jag inte ta mer stick förräns fredag verkade de som..

proverna var densamma ungefär dem hade inte förändrat sig speciellt mycket..
trombosyterna var lite låga...
trycket har inte vart under 100 i dag..men de har vart uppe i 120 i undertrycket precis innan jag tog min medicin..
de finns ju två storlekar på blodtrycksmanchetterna o dem har tyckt att jag legat på gränsen mellan dem två men dem flesta har använt den smala..
o i dag så gick emma en av barnmorskorna o hämtade ett måttband o faktiskt kollade upp ordentligt vilken jag skulle ha..o de var den breda jag skulle ha..
Hon testade båda två manchetterna och resultaten o dem skillde sig..
med den smala var undertrycket 110 o med den breda 100..så var ju ganska stor skillnad..
så från o  med nu ska de bara köra med den breda...
Tycker de borde vara en självklarhet att kolla upp vilken storlek man ska använda om de kan visa sån skillnad..o den skillnaden betyder mycket för mig som ligger här..

Som sagt man har ju inte jätte mycket förtroende för sjukhuset på Gotland...tyvär.o de blir ju inte bättre..De är oxå en väldig skillnad på hur dem tar blodprov...dem äldre är väldigt hårdhänta medans dem unga e mer försiktiga o gör att de känns mindre....
Har blitt en riktig nåldyna sen jag kom in hit.
Dem har försökt sticka mig 7 gånger i vänster armveck men inte lyckas ännu....
nyfiken på vart dem ska sätta infarten nånstans när dem ska byta plats på den...känns inte som att de finns så mycket ställen kvar..

Minja blir bättre o bättre i sitt ben för var dag som går.
i morgon ska adde åka upp till eva en stund på förmiddan o se hur de går o leka för henne.
Sen efter lunch kommer dem in till mig:)
LÄNGTAR

Har träffat Malin nu dem bor i rummet brevid mig mig..
riktigt trevligt o få prata med nån man känner....

ska ta o borsta tänderna o vänta på att älskling ringer o säger gonatt..

puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0