Förberedelsen för julskinka

Nu har jag äntligen lyckets o handla hem alla grejer som man behöver för att rimma skinkan..

den ligger nu i kylen ingnidad i salt socker och salpeter..

på spisen står en kastrull med saltlake som jag ska hälla på i morrn..Skulle ha gjort de i dag igentligen för att den ska ju stå i 14 dagar innan man tar upp den o nu blir de ju 14 på julafton...men men de får väl gå med 13 dagar med..så stor skillnad kan de väl inte bli...hoppas jag:)¨

Ska man prova o göra de ska man ju prova ordentliget från början tycker jag..

de hade ju vart enklare o bara köpa färdigrimmad skinka eller ännu lättare o köpa färdigkokt när man bara behöver griljera den..

men inte här nej..här ska de rimmas sen ska den in i ugnen o bli färdig sen griljering på de..o så hoppas jag att de blir gott:)

 

Vart i stan i dag med min lilla tjej på barnmottagningen..Var bara återbesök..o de var bara bra med henne

de enda dem kommenterade om var att vi skulle träna mycket mer med att få i henne klok mat..som de är nu så äter hon mesta dels bara välling..mat kan hon äta lite grann bara..sen tröttnar hon....

men de kommer nog så småning om..

Hon blir 10 månader på måndag..stora tjejen..väger 9030 o är 69 lång...o 44,5 cm runt huvet..

när jag satt o skrev i bvc kortet hemma..så fick jag se att just 44,5 cm lång var mira när hon föddes..

puss hej


Kommentarer
Postat av: carro

Duktig du är Lina!

2010-12-10 @ 11:37:56
Postat av: Laila

Det är nog bra att testa att göra det från grunden. Jag har aldrig gjort det.

2010-12-10 @ 18:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0