Invigning,resa,bubbelskumbad:)

hemma efter en tur till gerumo invigit pappas nya grillgaller
som han fick av oss plus att vi invigit grillen med...
de tog sin stund innan de blev varmt men mat fick vi..
vet int evad de e med kolen o briketterna i år, dem flesta e helt värdelösa..
man får typ använda en halv flaska tändvätska för att få de att bli klok glöd..
men god mat lyckas de bli iallfall som tur är:)

i natt kommer hanna äntligen till gotland..ska blir så kul att äntligen få träffa hennes son joel..
sisst dem var på ön hade jag ju blitt anlagt på sjukhuset för havandeskapsförgiftning..så då
hant jag inte träffa dem:( men nu så:)
nu e han snart ett år gammal.tiden går så fort..


(precis kommit ombord på båten)

vi har varit iväg på en liten tur till hjärssåslilla som ligger en liten bit från kristianstad
o hälsat på addes faster irja..jag var nyfiken på o se hennes hus..
kom dit förra tisdagen vid ett o vi sa väl typ hej hejdå till irja hon skulle åka o jobba...
tog de mest lugnt var ute o gick en promenad o lite..

(ute på promenad i hjärssåslilla)

onsdagen åkte vi in till kristianstad o gick lite i affärer...handlade en haklapp med stjärnor till mira:)
fickade på torget där o minja matade fåglarna med sin bulle..de tyckte hon var jätte kul..
sen åkte vi hem o åt mat sen vidare till IKEA i malmö där handlade jag två handdukar två korgar sen vet jag inte om de var mer...sen åkte vi hem till addes kusin frida även minjas fadder
och där fick vi pastasallad o sen chokladmuffins med vispgrädde o strössel till efterrätt MUMs var de..

(matar fåglar på torget i kristianstad)


(Minja o mira delar vagn)


(Frida lär minja att man ska hoppa i sängen)


(tack frida för den goda grädden med strössel på chokladmuffins)


(Minja som tagit denna bild på frida o irja helt själv)
sen tillbax till irja o sova...
torsdag åkte vi till åhus för att handla glass vid stranden men dem öppnade inte förräns 11 o vi var där vid 10..så då åkte vi till glassbåten o åt glass..första mjukglassen i år o troligt vis den sissta med..



(mira prover minjas hatt)
e ingen stor mjukglass älskare..men en gång om året blir de alltid..
sen en sväng på biltema o babyproffsen..hem o äta pannkakor..
o grilla på kvällen...
sen gick jag o minja en sväng för att titta på irjas grannes lamm....
o då kom grannen gåendes med två hundar en valp o en tax..klappade dem o då undrade han om minja ville titta på kaninerna o de ville hon ju självklart..
vi tittade på kaninerna sen  på hästarna sen grisen sen katterna sen kycklingarna både dem stora o små..sen ankorna o tupparna o hönorna:)
Minja hade jätte kul o ville inte gå tillbax till irja..
fredag tog vi de bara lugnt hemma vid irja o packade i hop sakerna o åkte i riktigt god tid till båten..
tog en pizza i oskarsham som vi åt nere vid båten men utsikt över vattnet..sen åkte vi hem..
kort men riktigt trevlig resa:)


(Minja sitter o pratar med frans oskar medans han äter mat)

försöker o gå in mina skor lite så att jag ska kunna använda dem lite på resan sen..men de blir inte av så mycket o gå med skor..jag föredrar ju skor som inte e så varma o som går lätt att hoppa ur o i..o de är inte riktigt knytskor..
har varit ute o sprungit lite i dem i kväll o i förrgårkväll..åker inte förräns nästa fredag så ska väl försöka hinna gå lite mer med dem..

i går kväll hade jag o minaj jätte kul..vi badade o hade massor av skum,adde o mira var i en liten stund med...de var skum o blött i HELA badrummet:)






nu ska jag ta o krypa i säng tror jag..klockan bara springer i väg hur fort som hellst-...

i morgon ska minja leka med sina kusiner som e vid farmor
puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0