orolig o irriterad..

De som är jobbigast med o va mamma är när sitt barn blir dåligt..

E så orolig för min lilla Älskling..
Lämnade henne på hemse vid lokalen i morse sen åkte jag in till stan...
Ringde ut när jag var på willys till eva för jag skulle handla åt dem på lokalen..
DÅ säger hon
"jag kan inte prata just nu är på vårdcentralen med din dotter" sen klick lades luren på...
Fick panik..vad e de som har hänt med min älskling....,varför e hon på vårcentralen har hon slått sig...e de allvarigt..de var många tankar som gick i genom huvet på väldigt liten stund.
Sen ringde hon upp o sa..
"Du ska inte va orolig, ta de bara lugnt..Minja har ätit råttgift.ringer dig sen.."

Vadå inte va orolig..
de finns väl en orsak att man ska förvara råttgift så att inte barn kan få tag i det..
Väntade o väntade...
Sen ringde hon igen och sa att en doktor skulle ringa mig..
hade handlat klart så satte mig i bilen o körde raka spåret mot hemse..
skickade ett sms på vägen till eva för att fråga vad dokton hette och om minja mådde bra för de hade hon inte sagt nånting om...
Sen om jag skulle komma o hämta henne..
Hon ringde upp..
Dem satt och gav henne
Medecinisk kol..
Kol är ofta bra att ge vid förgiftningstillbud. Det binder till sig många ämnen, bland annat de flesta läkemedel, svamp- och växtgifter och minskar därigenom upptaget i kroppen.
Och minja mådde bara bra,så jag behövde inte komma o hämta henne...
Halvvägs hem ringde doktorn..då var minja ännu kvar där..
HOn berättade att råttgiftet gjorde så att man blir lättblödande..
De kan börja blöda ur näsan munnen eller öronen..:(
Dem hade tatt ett blodprov på henne där, och så ska vi komma tillbax i morrn och ta ett nytt prov..
Råttgiftet tar tydligen mellan 1-3 dagar för att verka i kroppen..
Så vi ska tillbax i morrn och i övermorrn för att ta prov..
Hoppas hoppas att kolen hjälper....
Om proverna inte visade normalt på tredje dagen så e vi tvungna att åka på lassarettet......

Fattar inte att man kan ha råttgift liggandes så att barnen kan komma åt de på ett "dagis"...

Inte roligt de här...
Va gravid o ha hormoner så de heter duga......
O så e adde på fårö o kommer troligtvis inte hem förräns på fredag....
Kan säga att de har kommit många tårar i dag.....
Nu ska jag åka och hämta min Underbara lilla tjej..

Puss hej

Kommentarer
Postat av: Hanna

Inte roligt att höra... Hoppas att Minja mår och att hon inte behöver åka till lassarettet. Tänker på er. Ta det lungt. Många Kramar

2009-11-02 @ 20:04:05
Postat av: izaiza

ajja men gud, hur kan dagispersonal inte ha koll på barnen och dom borde ju för fan veta var dom har råttgift och i så fall hålla barnen borta! Kan tänka mig att det var sjukt påfrestande för dig, med en liten bebbe i magen så är man ju inte riktigt sig själv! :p kramar

2009-11-04 @ 07:05:19
URL: http://www.izaa.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Urs förstår verkligen att du blir upprörd!! Det första dom ska göra är väl ändå att ringa dig och berätta hur det ligger till?!! tur att proverna var bra!! kramar

2009-11-05 @ 09:57:56
URL: http://natachis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0