uppdatering

Hallojsan!

Nu har man då fått tillsägelse att de var länge sen man uppdaterade...
O de e ju ungefär en vecka sen jag skrev sisst så de kan ju va dax..

Vad har hänt sen sisst da...
Har umgåtts med Hanna lite..i fredags fyllde adde år..
Min älskling blev 26 år...tiden går fort vi träffades första gången helgen innan han fyllde 20..
Älskar han så otroligt mycket...
 
(foto:kneipbyn Minja o Hanna)
Lördagen var jag o minja på kneipbyn med Hanna..Var i pippihuset o tittade runt lite..testade o sitta på lillagubben.
Var på spökvinden då sa inte minja speciellt mycke..De var väldigt mörkt tror inte hon tyckte de var kul men,
men rutschkanan ut var jätterolig...
Jag tyckte den gick fort..
Hanna tog kort på oss när vi åkte få se om jag kan lyckas få nått kort..
Sen åkte vi lilla tåget..o minja var i en av hoppborgarna, hon hoppade inte så mycke hon hade stora problem o förflytta sig..de var två killar som hoppade på den oxå..Men hon tycke de var jätte kul..
sen var vi uppe i piratskeppet o tittade lite..
o åkte rutschkana där med..

(foto: Minja i hoppborgen)
Var inte så mycket som var öppet..de e ju bara försesong ännu..
minja testade trampbilarna..o lekte lite i sandlådan...
Så gick vi in o tittade på vattenland..de var ingen som kollade entren där så vi gick bara in..
Så väldigt kallt ut i vattnet...
Den nya banan var inte klar än med sen såg ut o va  rolig..
får väl se när man åker dit o testar den..,..
Gick ganska fort därifrån o åkte på "mias"
o åt mat...supergott som alltid..
Sen jysk o handla present till adde..Hanna handlade två kuddar...
Sen hem...
   
(foto:Minja testar trampbil, Minja åker tåg, Hanna tar kort)
Lördag kväll var vi bjudna till burs bygdegård på 50 års fest...
Minja sov när vi kom dit så jag satt kvar i bilen, o tittade på alla som kom.
och konstaterade att jag kände mig felklädd.
Jag hade jeans o långärmad tröja o alla som kom dit hade kostym o klänning o högklackat....
men men så kan de gå...
De var en väldigt långdragen middag...vi gick efter desserten o de var klockan 23..o sen var de ännu kaffe efter de..
 
(Foto:Busar på jysk)
Vad har hänt sen da...
söndags firade vi adde..
Dem som kom var Pappa,laila,björn,per,daniel,carola,eva,lennart,hella,rune,mattias,marie,loke,isak,pawel,anna,boris
Sen senare kom tobias, felizia o neah..vi åt pizza ihop..
en massa blommor fick han...få se om vi lyckas hålla dem i liv..:)
   
(Minja,Loke isak-Supersöta Minjas kusin Neah-minja med sin pappa)
vad har mer hänt da...
Måndag var jag vid eva hela dagen..hon hade 9 barn..
Så jag passade på att umgås lite med alla barn som jag ska hjälpa till att ta hand om i sommar...

tisdag åkte jag minja o pappa till stan o handlade mat...o en hylla..
Hyllan står brevid skostället i hallen..passade perfekt...

(foto:addes kala)
Mer da..
i går kväll var vi borta o sa hej till Irja o Hans....åt lite godis o minja sprang runt o yrade..:)
sen fick minja Lite kläder av irja o en så fick vi en potta som spelar musik...
Han testa o satt minja på pottan men de har inte kommit nått än..

i dag har vi inte gjort så mycket...Var ju skitväder i förmiddags o minja hade vaknat på fel sida..
Hon har vart helt avig i hela dagen..
Nu närmare kvällen så var de bättre..
Var borta vid irja o matade katten..
Joggade hela vägen från oss till eva o lennart...
fy fan vilken dålig kondis man har da..
Känns verkligen att man behöver träna upp den om man ska orka springa efter minja...
hon blir ju bara snabbare o snabbare..:)
Får ta o bli bättre på o träna..om man ska komma i form till sommaren...
Men ska ju umgås med massa barn hela sommaren då kanske man kan få springa lite..

i morgon ska jag först släppa ut Frans-Oskar (irjas katt)
Sen ska jag o minja ta evas buss o köra på havdhem o hämta lite barn
o köra dem till sagostunden på hemse
 o sen köra tillbax dem till havdhem..
Åsa får inte plats med alla barnen i sin bil så jag ska hjälpa henne..
Så vi går väl på sagostunden med...

sen ska vi till gerum o tvätta pappas merca som stått i "skölet" i ett antal år.
.Nu har han kommit fram till att han ska ska sälja den och så choppern tror jag..
Så vi ska tvätta av dem o ta lite kort så vi kan lägga ut en annons på nätet..
O förhoppningsvis få den såld....

Nä nu räcker de med uppdatering:)
ska ta o se  på bröllopsfixaren o sen hoppa i säng...

Puss hej


(foto: Vilken ska jag välja..:)

Kommentarer
Postat av: HB

var jätte kul att träffa er:-) hoppas verkligen ni kan komma upp och hälsa på någon gång KRAMAR

2009-05-28 @ 11:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0