hejsan tisdag i dag....

Har inte skrivit på ett tag men de e ju så tråkigt o skriva när internet e så slött..
.man bli bara irriterad av att sitta vid datorn..o sen så kan jag inte sitta vid min dator
för de mobila bredbandet vill inte funka på min dator av nån konstig andledning...

Men nu verkar vi fått veta vad som troligen e felet..
o de ska tydligen va antennen o de haqr adde fått en ny i dag men självklart e de ju snöstorm
o då e man inte så sugen på att sätta upp en antenn nio meter upp i luften...suck..
Hoppas verkligen att de e de som e felet..vill sitta vid min dator där jag har alla mina bilder, mitt tangentbord,min datamus,min stol.....

Nu har vi äntligen fått en frysbox..så nu kan man äntligen åka o handla utan att behöv fundera på om de får plats i vårat lilla frysskåp i köket...utan nu e de bara shoppa för fullt:)
blir ju lite bättre o storhandla i stan än att små handla då o då på hemse..
O förhoppningsvis billigare oxå...
För pengar de har man ju alldig mycket av..

vet ni vad jag gjorde i går...
jag skickade i väg jobbansökningar....
minja ska ju börja  vid dagmamma den 6 april...
komemr bli konstigt att inte va med henne dygnet runt..men hoppas jag ska överleva
utan min underbara söta lilla älskling..
Nu behöver jag bara hitta ett jobb oxå så jag kan få tjäna lite pengar..
Så man slipper känna sig pank hela tidan o faktist kan spara till en utlandsresa...

vet ni vad jag hittade i går..
jag var hemma i stugan o letade efter mitt betyg från skolan o hittade
då min jeansväst o la ner den i kassen..
när jag kom hem så tänkte jag slänga den i tvätten men som alltid så tittar jag i
fickorna inna o de var tur för där låg tre hundra lappar o 5 enkronor..
undrar hur länge den har legat där...har inte använt den jackan på väldigt länge..
jätte glad blev jag i allfall
de e ju inte så att man tackar nej till 300 kronor..

De e rätt häftig hur de kan variera på vad man tycker är mycket pengar beroende på personer..
Jag för min del tycker att 500 kr är mycket pengar medans
tex..adde inte  tycker de e speciellt mycket..
Man ser ju lite olika på pengar jag antar att jag hade sett annorlunda om
jag hade fått lite mer pengar i månaden..
Nu brukar pengarna precis räcka till..men jag lovar att får jag mer pengar så kommer
de oxå att precis räcka till..
ju mer pengar man har ju mer spenderar man..

O vart tar pengarna vägen???
de e en bra fråga..mycket går ju till mat men resten da..
dem bara försvinner..
Man skulle ha en bok i fickan o skriva upp precis vad man gör med
varenda krona...
då kanske man skulle veta vart pengarna tar vägen..
man blir ju lite inspirerad o se
på lyxfällan....
vad man faktiskt kan spara om man tar reda på vart pengarna igentligen går...
o gör nånting åt de...

nä nu sak jag ta o dricka nått...o sätta mig framför tvn eller nått..

kram på er tills vi ses igen..

Kommentarer
Postat av: Stefan

Undrar som sagt vart alla pengar tar vägen. Jag och Karin hade pengar som räckte precis sen höjde vi våran månadskostnad med 5 tusen och pengarna räcker ännu till. Märkligt.

Ha de gott

2009-03-25 @ 20:28:52
URL: http://www.nogg.se/Albindenlilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0