sagostund.....

Har vart på sagostund i dag..eller babystund hette de kanske..strunt samma...var på¨bibblan i allfall med en massa andra barn mellan 4 o 12 månader gamla..
Tjejen som hade hand om de hette anette tror jag, hon läste iallfall några böcker,o så hade hon en handdock som hon pratade med.o så sjöng vi lite o läste några ramsor om tårna..
Var jätte kul o se minja när "boktanten" läste första boken då satt hon helt still o bara tittade o lyssnade....men sen var de full fart igen....gå runt o ta böcker o ta "boktanten"s papper o penna mm....
De var minja o loke de var mest fart på...Dem var de full rulle på nästan hela tiden...
hehe:)
Efter bok stunden så var de fika men de var bara jag o isabella (lokes mamma) som stannade kvar o fikade med "boktanten"..trevligt o sitta o snacka lite..o så kom hanna mamma eva dit oxå o pratade lite...o gick en sväng med minja inne på bibloteket o minja verkade inte bry sig att dem gick i från mig...
Hmm hon e bra konstig i bland...iblan får jag knappt gå 5 meter i från henne o i bland så struntar hon i mig fullständigt...
Barn e underliga....men otroligt söta..:)

Vad har vi gjort mer i dag då..varit på gahms o handlat lite..o börjat o satt upp en amssa självlysande stjärnor i taket i minjas rum..håller på o ska sätta upp alla dem stjärnorna som jag hade i mitt rum o som jag hade i hablingbo..De är några stycken de..över 200 stjärnor sen e de planeter o kometer o massa annat med...
Mysigt...
 
-Wallies självlysande stjärnor-

Pratade med mamma idag ofick höra att thomas nu mera e på gotland..han ahde kommit till gotland i dag vid 3..
Känns skönt att ahn e på rätt sida om vattnet igen så mamma kan få träffa han..
O han verkar må bättre..Men de blir väl o göra lite ändringar i vardagen sen..
Kanske fundera på o sluta röka, lägga om kosten lite o kanske motionera...
Man vill ju inte att de ska hända igen för de var en riktig ordentlig hjärtinfarkt han hade fått...
Så man vill väl göra de man kan för att förhindra att de ska hända igen.....

De skulle väl man själv oxå behöva göra...egentligen...
Har ju börjat med motionen iallfall..lite gym men skulle behöva mer...Skulle behöva bli bättre på o ut o gå.o laga nyttigare mat.. Oma amn ska äta efter tallriks modellen så ska man ha en tredjedel grönsaker...Men vad ska man ha för grönsaker igentligen..Blir ju tråkigt o bara köra med gurka tomat o sallad.....behöver ju variation så man inte tröttnar på de..brukar iallfall ta gurka till maten varje dag om de finns hemma.men de täcker ju inte en tredjedel..o sen funderade jag på hur mycket e egentligen den här trejedelen...ska de var tunt lager eller rågat med grönsaker....får fundera på de..
.Nä man behöver ju äta mer grönt..behöver ju gå ner några kilon här o där..hade vart skönt o bli av med dem..De blir lätt så att de ökar nått kilo då o nått då..men de blir ganska många tillslut...
Men har nu köpt en våg som jag hoppas ska sporra mig lite....Ska ta o ta några bilder med så jag har nått att jämföra med..få se om jag vågar lägga ut dem här..hehe

ska ta o krypa ner i sängen med min ny duschade o ny rakade älskling,,,

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0