torsdag

Hallojsan!

Dagen började med minja som sov till åtta...kliva upp läsa mailen o upptäcka att dem ska gräva ner vatten ledning i dag så dem kommer gräva av vägen så ajg inte kommer ut med bilen...
Så de var de bara o slänga på sig tröja o linda in minja i en filt o plumsa ut i snön o flytta i bilen...
Sen frukost o en biltur som tog en bra stund upp på hemse...var massa snö o slask o spårigt o väldigt väldigt VITT.
Tycker de e så jobbigt o köra när de e snö för vägkanterna smälter i hop med vägen..tack vet jag vägpinnar annars hade jag nog kört i diket....


Hämtade sofie o åkte till skolbacken..Alla barn försvann när vi kom dit (rasten var slut)
Gick upp för backen...puh va jobbigt massa snö mer än en decimeter var de iallfall...
Var inte så många som hade åkt innan så de var inte så packat med snö..
SAtte ner minja i pulkan o så jag bakom.. o så åkte vi ner..gick ganska sakta för de var så mycket snö men kul..Minja hade värdens smaijl när vi kom ner så hon tyckte nog de var kul...

Sen hem till sofie o dricka kaffe äta rulltårta,russin o banan. & självklart titta på när minja river ner alla sofies dvd filmer från hyllan,o sen böcker.hehe..
Hon e duktig hon....
Satt o snackade skit  en tag..minja fick mat..grönsakslasagne o de gick ner utan protester...
Hmm kanske ska ta o åka bort varje gång hon ska äta burkmat, verkar ju gå så otroligt mycket bättre när man e borta..

Sen vidare till babysimmet.den lilla biten från tegelbacken o till badet så somnade självklart Minja..förstår att hon  var  trött..hon fortsatte sova fast jag plockade ur henne ur bilen...sov ännu när jag kom in o la hennes på golvet..hon sov tillome när jag klädde av henne bodyn..hon vakande när jag höll på och ta av henne blöjan..då kan man snacka om att hon e trött..

Trodde inte de skulle gå så bra på babysimmet eftersom hon va så trött, men jag har aldrig sett henne så pigg o glad i vattnet förut som hon var i dag..sprattlade o plaskade riktigt riktigt mycke..o hon var duktig och häll i mig så jag kunde simma med henne på ryggen en bit... :)
(stolt över min tjej)
gjorde torpeden o minja hade världens smaijl o munnen öppen när hon "hoppade" till mig..så de vart munnen öppen helatiden under vattnet o även när hon kom upp så hade hon munnen öppen o såg jätte glad ut..
nästa gång så ska jag ha simglasögon o få titta på minja under vattnet..ska bli jätte spännande....längtar redan till nästa torsdag...

Sen har jag inte gjort så mycket mer än busat med lillfröken,lagat köttfärssås o spagetti o sett på tv..

på lördag blir de krogen, ska bli skoj de var ju en stund sen o då var de munken. Denna gång blir de bistro,tror bistro e lite mer jag...Ska ut med carola o Daniel o henke...ska bli riktigt skoj första gången jag e ute med carola o daniel....
Förfesta gör vi hon sofie i hemse....innan vi åker in..
Ser fram emot de.men har inte en susning vad jag ska ha på mig....De får nog bli stövlarna igen för tror inte jag pallar o ha på mig högklackat hela kvällen..Så jag får nog roligare utan klack :)

På måndag hade jag tänkt o inspektera öppna förskolan på hemse o se vad de är för nått o se vad de är för folk där..
Blev tipsad av bengtsson...han brukar tydligen gå dit med sin son/dotter kommer inte i håg vad han har
 
(foto:Minja & Jag)

mor o dotter e vi lika????
eller e de pappa o dotter som e lika??

(foto:adde & Minja)


ska sova nu
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0