Hemma igen

Hejsan!!1

om de finns nån kvar som läser..jag e ju så dålig på att uppdatera nu förtiden...

jag e iallafall nyligen hemkommen från ullared.kom hem i natt vid ett tiden ungefär då var de bara raka spåret i säng...

Sten trött var jag.Inte så konstigt kanske åkte med båten i fredags eftermiddag vid 5.kom i land o körde till ullared utan något stopp på vägen.tog ca fyra timmar hade väl gått snabbare om de inte var så mycket vägarbete...letade upp en rastplats i ullared o gick bak i bussen o la oss. Lagom man hade slått igen ögonen började de spöregna o de låter rätt bra om man ligger i en buss o sover. regnade till o från hela natten. o mitt i natten komm de en annan bil till rastplatsen o hade piss paus o vet i fan vad dem gjorde mer.. Så lite dåligt med sömn blev de..hade satt klockan på ringning vid 6 men vaknade innan den ringde.. Då var de bara o väcka lillebror som sov o käka lite frukost Runda rågkakor med mjukost och juice till de samma vi alltid brukade ha när vi tältade med mamma när vi var små...de var roliga tider de..

Sen byta kläder o åka i väg till Gekås. Som jag trodde så var de redan folk som stod i kö o väntade på att skulle öppna. Trodde de skulle bli kaos inför dörren när dem öppnade men de var lungt..De var väldigt många blandannat jag som gick direkt till barnkläderna o sen gick de många till damkläderna med..på herravdelningen var de rätt lugnt..  När jag hade gått o tittat en kvart så kom lillebror bort till mig o sa att han var färdig:)

Killar o ullared går inte riktigt i hop..Men han fick gå o leta reda på lite strumpor till adde så då hade han nått o göra en stund..en bra stund senare kom han tillbax med stumpor o en del andra saker som han hade hittat.

Jag hittade lite kläder till minja.fick de viktigaste en overall o en jacka..sen blev de ett par byxor leggings, strumpbyxor,t-shirt,långärmad tröja,klänning, vindjacka mm..

till mig själv hittade jag några tröjor leggings underkläder mm.

adde fick strumpor o rakblad o ett par byxor som var för långa så dem fick jag istället..

handlade badbalja till zarah o tvättservetter till eva..

O sen vid bebisavdelningen kunde jag ju inte låta bli o handla lite...

Man har ju några kompisar som ska ha barn så de passar bra som presenter...

köpte barnbestick till minja,en leksaksspis o kastruller o kaffepanna till minja,o lite annat smått o gott.

Tror vi var där inne i fyra timmar ungefär. Sen åt vi mat o tog en sväng på netonnet elelr hur de nu stavas..O bestämmde oss för att vi skulle åka till Ringarum närmare bestämmt sörgården..

Så de var bara o sätta sig i bussen o köra igen, hade bara kört en liten bit innan de började ösregna o vi kostaterade att torkarbladen på förarsidan var värdelösa vi kunde knappt urskilja att de var en mack på sidan av vägen så de var bara stanna o in o fixa nytt blad.sen iväg igen.

Tog vägen över jönköping linköping..tog fyra timmar nästan..fan va drygt de e o köra så långt.

Kom iallfall fram till sörgården o fick gå en liten rundtur o titta på allt.har ju inte vart där innan. Var riktigt fint o lagom stort.fick kaffe o hembakt rulltårta _Mums o så fick albin två traktoren men tillhörande vagnar i födelsedagspresent lite för tidigt han fyller nästa söndag..Satt där o snackade skit ett tag innan de var dax o åka vidare ner till båten..De var nog den drygaste biten.men fram kom vi.då ville man verkligen bara hem..men de tar ju en stund att åka båt så vi glodde på film..

Så nu  e jag äntligen hemma..Synd att resan inte blev som planerat att jag skulle ha åkt med fanny.lite roligare o åka med nån som faktist tycker de e kul o åka dit o handla..men lillabror var jätte trevligt sällskap vi hade mycket kul på vägen..

Ett jätte tack till världens bästa lillebror..

nu ska jag vila lite med min söta dotter puss hej


Kommentarer
Postat av: Fanny

Vi får ta oss iväg på något annat skoj :-) men hade varit kul å vara med!!

2009-08-30 @ 14:53:40
URL: http://natachis.blogg.se/
Postat av: Stefan

Tack för titten. Håller med att det är tråkigt att åka bil långt. Hälsa Adde

2009-09-01 @ 20:08:46
URL: http://www.nogg.se/Albindenlilla
Postat av: HB

Har svårt att tänka mej din lillebror på ullared. Tur att ni hade kul Kram

2009-09-02 @ 11:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0