uppdatering.

verkar var duktig på de hära..
 
nu e de hur länge som hellst sen jag skrev här igen.
tror de är för att man skriver på facebook och instagram. sen så har ju inte min dator mått riktigt bra typ de senaste året och så var de ju en del klagande när jag laddat upp bilder så då tröttnade jag lite.
 
Har ju igentligen en hel del att blogg om.
Har ju vart på semester i bodrum i turkiet med Adde Minja Mira Linus Annie Magnus Chris och så mamma..
Helt underbart att få umgås med min familj en hel vecka i sträck. HÄrligt att få lära känna Annie och Chris lite mera.
Mina bröder har verkligen lyckats hitta två fantasktiska tjejer..Vi är otroligt glada att dem är den del av våran familj nu..
 
Sen så har jag ju varit i Italien närmare bestämt Rom men Lynn och Roger. De var en gemensam 30 års resa,
Så jävla kul att åka i väg bara kompisar o bara va...Fick se en hel del fantastiska byggnader...Umgås med två av min bästa vänner i flera dagar i sträck utan avbrott..
'äta god pizza. och bara promenera o titta..
 
Sen bestämde jag mig för att ordna en 30 års fest.
Och den blev kanonbra. Massa trevligt folk, god mat, roliga lekar...Underbara folk som hjälpte till så att skulle funka som de skulle. Tusen tack alla.
 
Och nu har vi haft en fin jul... Började den 23 med jul uppe i Hablingbo med god mat och trevlit folk och glad kusiner..
sen den 24 började som vanligt med en väldigt morgonpigg tomte som kom klockan 7.
Delade ut julklappar och var lite busig som vanlig.
Sen upp på hemse till mormor med adde minja mira linus. Lämnade Julklappen och  pratade lite.
Hämtade upp Annie och vidare till Lau. Kom dit och fick reda på att vattenpumpen hade gått sönder så de innebar ingen toalett. de är ju jätte bra när vi skulle dit att syskon med respektive.. men som tur var hade dem kvar sin gamla vattenpump så adde hjälpte thomas att koppla in den. Åt god mat drack god gotlandsdricke.
Såg Kalle Anka med en väldigt rastlös Minja.Vi hade ju sagt att vi skulle dela ut julklapparna efter Kalle..
Hon va lite som åsnan i shrek.. Är de slut snart.. Är de slut snart.....o så om och om igen...hur lång tid är de kvar. hur många mer är det kvar...
Alltid lika roligt och se dem nya filmerna...
Men eftersom man har så bra minne så kommer jag aldrig i håg vad filmerna heter..
De var en med dinosaurier och en med sengångare..
Sen var de dags för julklapps öppning.barnen delade ut...Mira fick övervägade frost inspirerade julklappar..
Pusslet har hon pussalr flera gånger tillsammans emd Minja. Minja fick symaskin som man syr utan tråd..monopol med mera..
Jag fick min Jamie Oliver Traktörpanna som jag önskat mig.. Den är kanon bra.
Magnus chris linus och annie fick whiskey glas med deras namn på.
morsan och thomas fick två flaskor shotar. en med menthol och  lakrits. och en med småsura tror de var cola.
drack kaffe och fikade lite drack lite mer dricke och cider. provsmakade små sura.
åkte hemmåt sen för att stop vid Marita. där vi fick provsmaka björns dricke fick lite päronkonjak och kaffe och rullrån..
sen hem med två trötta barn..
juldagern tog vi de bara lugnt.
annandag var de först lite jobb sen och se Minja spela sin första fotbollscup innonhus med 5 manna laget..
Hon hade jätte kul.
sen mer jobb.
Söndagen började med lite jobb. sen vidare till gerum för lunch med pappa och syskon och lite julklappsutdelning.. sen vidare till Sanda för julfika med dem och björke.... sen jobba lite till..
 
i går skjutsade jag minja ut till rone till petronella som hon skulle leka med första gången någonsin..
sen mira till klara och sen hem för stt städa lite grann.. tyckte jag plockade och plockade men de syndes inte mycket tyckte jag. men de gjorde adde iallfall.. så de kände bra att han såg att jag städat..
sen tillbax till rone för att hämta henne. körde iväg och efter en stund började de låte konstigt.. så vi stanna bilen och gick ut och titta.. jo jag har lyckats igen... Punka på framdäcket.. Men hade ju den turen att ängeln Erik kom körande precis efter mig..och frågade om jag vill ha hjälp.. och de tackar man ju inte nej till,,
så på med reservdäcket. åka o hämta mira. ut på näs och lämna däcket på gute däck.. sen skulle vi köra  hem. tänkte vi kunde ta småvägar hem.. men de gick helt åt skogan.. för jag körde vilse... haha
jag lyckades köra vilse på näs.
De slutade med att jag kom ut mittemot sandra och oskar så då åkte upp på stora vägen och körde den hem.
sen in till stan men eva och lennart och adde för att se En man som heter Ove.
lämnade av minja och mira vid magnus och chris medans vi var på bio..
Kanonbra film....
 
Nu e julfirandet över för i år.. snart dags för 2016...
 
TAck och hej till nästa gång
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0