Klippt lite gräs.

I dag har vi varit i gerum o klipp gräset vid pappa
och klippt gräset vid sommargrannen.

Medans jag klippte gräset så fixade adde med vinbärsbuskarna

titta så fint de blev när vi var färdiga:)







Hade tagit en bild på rundeln som en gång i tiden var en fin rund blomrabatt
Som nu är helt borta.
Nu är den helt nerklippt med gräsklipparen.
Kortet gick inte att använda.

så här fint blev de vid sommargrannen.


Pappa är i söderköping så han får se hur de ser ut på söndag när han
 kommer hem eller om Siv visar han på datorn.

Har pysslat lite hemma med.
Har fått upp två stycken odlingslådor. fått upp mitt växthus,
försöker vänja lite av blommorna att vara ute så jag kan ta o plantera ut dem snart.

Jag och minja har planerat tagetes smultron pumpor och så några av fröna från gran canaria.
sen så har jag en blåbärsplanta en gojiplanta och an björnbärsplanta.

får se om de blir någe bär i år.

puss hej


Kommentarer
Postat av: Anonym

2012-05-17 @ 22:12:14
Postat av: Fanny

Fiint :) vi saknar er. Kram

2012-05-18 @ 20:53:29
URL: http://natachis.blogg.se/
Postat av: Laila

Ni har gjort ett bra jobb. Vad kul med ett växthus. Vad ska du odla där? Jag har också plantor som jag fått av Ingrid och som ska planteras ut så småningom + 2 gamla fuchsior som jag övervintrat som skall ut också.

2012-05-18 @ 23:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0