kanelbullar

Kanelbullens dag.

I dag har jag o Minja bakat kanelbullar.
Minjas bullar var jätte fina..
Var uppe o bjöd mormor på kanelbulle.
och på vägen hem när vi åkte förbi Hella började minja protestera.
Hon skulle in o säga hej till Hella.
SÅ vi vände o åkte in o sa hej o bjöd Hellaa och Rune på varsin Kanelbulle.

I morgon e de ingen vanlig dag för då e de
MIN FÖDELSEDAG
:)
E så nyfiken på vad jag ska få av adde och barnen.

I morrn e de oxå Hemse torgdag,
så man får väl försöka ta sig upp dit en sväng.
Ska ju in till stan en sväng oxå.

Funderar lite på vad vi ska äta för mat i morrn kväll.
men kan inte komma på något gott som man e sugen på.

nån som har nått förslag????

På lördag e de dags för kalas.
Ska fira mig på eftermiddan efter klockan ett.
Har ännu inte bestämmt mig om jag ska baka tårta själv eller köpa.
o sen ska de väl bakas lite mera till lördag.
Bullarna e klara iallfall..
Sen funderade jag på chokladmuffins
Hallongrottor
 men vi får se vad jag får tid till.
kanske blir mariekex istället:)

Puss Hej


Kommentarer
Postat av: Laila

Grattis på födelsedagen. Då vet vi att vi får kanelbullar i alla fall. Gott.

2011-10-05 @ 18:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0