baka baka liten kaka:)


I dag har jag o minja bakat lite kakor..

gjorde på receptet från farmors gamla kokbok..

recepet är "tant mannas"  kommer inte i håg
om de e farmors eller farfars mamma hemma tror jag hon hette.



Kakorna heter igentligen halvmånar
men farmor brukade gör dem som julstjärnor.
så vi gjorde oxå stjärnor..
förvånande?
för alla som känner mig absolut inte..
tycker ju underligt nog väldigt mycket om stjärnor..



sen i kväll så har jag stickat färdigt ett par strumpor till mira


här e de både miras och minjas strumpor

tänkte ta o göra ett par strumpor till mig själv nu..
men hoppas att de blir varmare så att jag inte behöver använda dem:)

i morrn e de babysim igen..fick ju hoppas över förra gången
 för att mira mådde lite dåligt.

puss hej


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var min farmor som kallades tant Manna. Hon hette Herrmanna i förnamn, men jag vet att Dagmar kallade henne tant Manna.

Hoppas kakorna räcker till på söndag så vi får smaka.

Dina sockor ser bättre ut än de jag åstadkom till Per.

2011-02-07 @ 13:11:49
Postat av: Hanna

kakorna ser super goda ut, du är en stjärna på att baka...

2011-02-07 @ 21:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0