massor av snö:)


Då e de äntligen advent...

Längtar alltid till advent för då får man plocka fram alla julsaker:) -har vart duktig o sytt julgardiner till vardagsrummet...o blev så nöjd när dem var färdiga o kom upp..

Blev riktigt stor skillnad från innan...O så upp med tomtarna o ljusstakarna..har köpt en till i år..så nu har vi två:)

Nu längtar jag tills våran soffa ska komma...e så nyfiken på hur de kommer se ut.....

o sen har jag kommit på en problem som jag måste lösa...
jag har absolut inge  som  hellst aning var jag ska ställa våran julgran nånstans i år...
Adde bara skrattar åt mig när jag säger de...
Han tycker inte att de e nå större problem..men sen skulle han säkert vara nöjd med en plastgran oxå..
o de kan jag säga de kommer aldrig aldrig någonsin nånsin o komma in en stor PLAST gran i detta hus.....
Här ska de vara äkta vara.....
undra om jag fått de från mamma kanske:)


Julen kommer aldrig mera bli sig lik..
I alla år som jag minns har vi firat i sanda med syskon,pappa laila m familj mm o så FARMOR..
Men de e nu slut med de...Farmor orkar inte längre...
Man ser verkligen hur hon skiner upp när hon får träffa Minja o Mira..
De gör mig så glad...
Älskar min farmor ahr haft så mycket roligt med henne..
tycker de e så tråkigt att hon orkar vara med längre..

Jag e så glad att mina två underbara tjejer har fått träffa farmor...Att hon har fått träffa två av sina barnbarns barn..kommer förhoppningsvis o blir flera sen...eller hur Linus o Magnus:)
När jag blir gammal vill jag bli precis som min farmor var när hon var pigg..
fast jag får väl bli en mormor istället:)
Lära barnbarnen o baka, resa med dem...


men men nu e jag än så länge bara mamma o hoppas de tar ett bra tag innan jag blir mormor..
Älskar mina två underbara döttrar..dem e lika på vissa sätt men ändå så otroligt olika..

Minja har alltid varit duktig på att äta o dricka..Första gången hon smakade välling slukade hon hela flaskan..hon ahr aldrig lämnat en droppe välling inte ens när hon varit sjuk...
mat har hon alltid ätit bra,..o vatten dricker hon mycket..

Mira därimot..har man fått prova o prova flera gånger innan man fick henne o drick en hel flaska..
o ofta så dricker hon bara halva...hon dricker väldigt sakta...tar en evighet för henne o dricka upp med minja sa de slurp så var de slut...
O vatten har vi tränat länge nu dricker hon lite vattne ur flaskan med de e inte mycket...
o mat tränar vi ännu med..hon äter nästan en halv burk med burkmat om de går bra..
men hon tycker ju om att prova nya saker..o hon e väldigt nyfiken på de vi äter men hon äter inte så mycket...men hon äter iallfall o går upp i vikt som hon ska..hon e uppe i normalkurvan med vikten..o dem andra kurvorna går fortfarnade uppåt...:)
hon e duktigt min tjej...

jag o minja har gjort pepparkakshus..
blev inte så fint i år vart mest kladd men vi hade kul





ska krypa ner i sängen nu..
Puss hej


Kommentarer
Postat av: Laila

Jag längtar också till advent, men i år har jag inte förberett något för vi skulle ju ut o resa. Idag har vi kursavslutning i släktforskningen så sen ska jag börja fixa lite.

Julen kommer inte att bli sig lik när mamma inte är med men vi det blir nog bra i alla fall. Monica kommer inte heller med på julafton.

Det såg jättefint ut med dina nya gardiner och familjen som satt och myste. Pepparkakshuset var ju jättefint!

Fina bilder du lagt in.

2010-11-30 @ 10:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0