Mira May Alice Söderberg

Det blev en liten tjej.

Fick besked om att de skulle bli igångsättning 13:45 i fredags den 12/2.
förlossningen gick väldigt segt frmmåt hände inte så mycket.
Fick medicin i förebyggande syfte mot preklampsi (kramper) sen fick jag pencelin i förebyggande syfte med.o så fick jag verkstimulerande dropp...
Ryggbedövning berättade dem att de kunde jag inte få även om jag ville på grund av mina provsvar o pågrund av medicinen...
Men Lustgas fick jag..
Kände aldrig av att jaag fick något rus av lustgasen eller att den egentligen tog bort nån smärta av värkarna men den var väldigt bra ändå för de var något att koncentrera sig på när man hade som ondast..att andas lugnt o med djupa andetag när man har skit ont de var inte de lättaste kan jag säga..
DEn värsta värken var i ryggen den gjorde nå fruktansvärt ont..hade värmedyna o adde till hjälp som maserade o tryckte på ryggen när de gjorde ont...
är så otroligt glad att jag hade han där...
Stod på alla fyra ett tag efter de att hon hade kollat att jag var öppen 6 cm..o en halvtimme senare så ville hon kolla igen så jag la mig ner på sida men hant knappt ligga där en minut innan jag blev helt chockad av trycket neråt..
Att de var en krystvärk fattade jag inte med en gång,
tog tre minuter från första krystvärken tills hon var ute..
Tänk vilken kraft man kan ha o skrika gör en bara starkare :)

Hon skrek när hon kom ut dem tog upp henne så jag fick se henne en liten stund sen gick dem in med henne i rummet brevid där barnläkaren undersökte henne.adde gick med.
Jag låg o lyssnade på när hon låg o skrek:)
den gick dem ner med henne till barnavdelningen o hon hamlade i kuvös.
Medans jag fick ligga kvar o ha ont för nu skulle ju moderkakan ut hade ingen aning om att de kunde göra så ont när den skulle lossna o komma ut..
Minjas förlossning då kom den bara kände ingenting..

Jag fick ha dropp 24 timmar efter förlossningen mot preklampsi o mitt blodtryck har pendlat lite..
i går de 14 på morgon vid 9 skulle jag gå o ta första duschen efter förlossningen men kände att de började snurra till i huvet så jag fick sätta mig ner på duschpallen..
Adde stod brevid o höll i mig..
Då kände jag att min höger arm o högerben bara försvannt..dem bara domnade bort o så började jag känna i ansiktet att höger sidan domnade bort o jag kunde inte prata,kunde inte få fram ett ord..
Hörde hela tiden att adde pratade med mig o ville att jag skulle svara men jag kunde inte få fram ettt ord..
jag bara satt där o höll i mig krampaktigt med vänster armen i handtaget på väggen o försökte hålla mig uppe men hade inte adde hållt i mig hade jag ramlat i golvet..
Så höllde på nån minut innan adde ringde på klockan efter personalen..
När dem kom in så fick jag tillbaka lite kraft i högersidan så jag lyckades med deras hjälp att ta mig till sängen..
Låg i sängen två minuter sen hade jag fått tillbaka all kraft i kroppen igen..

Riktigt äcklig upplevelse.
Men de var ingen propp dem tror att de var nån blodcirkulationsrubbning i kroppen..
hade 110 i undertryck klockan 10 på kvällen innan sen vid klockan 3 på natten var undertrycket nere i 60 så de var en väldigt snabb ändring..så dem tror att de beror på de..

Men i dag har allting vart bra..
känner mig piggare o stabilare för var timme som går...

O lilltjejen blir bara starkare o starkare..
Hon fick andningshjälp efter födseln men den har hon blitt av med i dag:)
nu får hon dropp o antibiotika..
Maten går lite bättre för henne att behålla nu när hon blitt av med andningshjälpen..
hon vägde 1911 gram o är 44,5 cm lång när hon föddes..
vikten har gått lite neråt som den brukar göra med nyfödda men den ska väl snart vända hoppas jag..

har fått haft henne i famnen tre gånger sen hon föddes..
känns lite overkligt att man faktist fått en bebis när amn inte får ha de brevid sig hela tiden..

håller nu tummarna för att jag ska bli helt frisk så jag kan få komma hem till minja o adde o sen att lilltjej ska bli så stark så hon klarar av att börja amma o börjar gå upp i vikt så hon oxå får komma hem..


Puss hej


Kommentarer
Postat av: Angelica

Grattis till lilla tösen. Skönt att förlossningen gick bra. Hoppas att Mira växer på sig och så så att ni kan få komma hem snart. Stor kram till er alla.

2010-02-15 @ 21:02:42
Postat av: laila

Grattis till lilla Mira. Skönt att väntan är över och att ni får komma hem snart/Laila

2010-02-16 @ 09:19:22
Postat av: Hanna

Är så glad för eran skull:-) många kramar

2010-02-16 @ 12:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0