dag 11...

måndag..ny  vecka..
7 veckor kvar till bf. en vecka närmare målet..:)
men fortfarande lång tid kvar..
men bebisen har blitt en vecka gamlare o haft ännu en vecka på síg o växa till sig,
så de e ju bra..
medicinen verkar inte fungera nå bra..
Tog en dusch i dag o när jag häll på o klä på mig så snurrade de till i huvet..så jag fick sätta mig ner..sen fortsatte jag klä på mig o de hände igen..så då satt jag ner en stund till
Sen gick de bra..
gick ut o la mig i sängen o ringde på klockan o dem tog blodtryck på mig o då vara de nere på 140/85 så de som hände var tydligen blodtrycksfall..så de lät ju bra att de var så lågt..
men tyvär så var de inte lika bra nästa gång..då var de uppe på 170/105 igen o de låg fortfarande på 170/105 när dem tog trycket vid 8..Började med den andra medicinen för att dem ville att trycket skulle hålla sig under hundra..men de verkar ju inte gå så bra...
så får väl se om dem ska ta nå tryck innan jag går o lägger mig i kväll eller om dem väntar till i morrn...
i morrn e de dax för blodprov igen..suck...nåldyna nummer ett....sönderstucken.
i dag har jag ätit både frukost,lunch,middag o kvällsfika i samlingsrummet..
fått sett bebisar:)
men inte fått sett malin ännu..dem fick sin bebis i natt nångång.
De blev en liten saga..såg tobbe en snabbsväng i koridoren o han såg jätte glad ut...
kanske får se nått av dem i morrn...Har hört en bebis i nån av rummen brevid funderar på om de är dom...
Blir så glad av att höra bebisar..vill höra min med....
så nyfiken på hur lång tid de kommer ta tills dess..
kommer de bli kejsarsnitt eller kommer de bli vanlig förlossning..??
kommer jag att få åka hem något..?
om de blir kejsarsnitt komemr de bli planerat eller akut...
hur kommer jag må efter om de blir kejsarsnitt o hur kommer amningen funka den här gången??
o hur kommer bebisen må..
mycket tankar som åker runt i huvet...

O sen mycket tankar på hur de här påverkar Minja..
Hon har ju vart van den senaste tiden att de bara varit hon o jag hemma på veckorna...
o nu e d ebara hon o adde..
har ju aldrig vart i från henne så här mycket förut o adde har ju inte haft henne så här mycket själv.

Hennes ben verkar bara bli bättre o bättre för var dag som går., så snart kan hon nog gå tillbaka till dagmamma igen..inte så roligt o skicka upp henne på hemse om hon inte kan gå på sitt ben..
i dag har hon iallfall ätit bra hela dagen...de känns skönt o höra...o humöret har vart rätt bra..

hon har en riktigt egen vilja o använder ordet naj väldigt mycket...:)
känns bättre när hon är glad o har en bra dag än när hon e förbannad...
känns som att man missar massor när man ligger här...

i helgen är de dop för Minjas kusin ellen..
Det kommer jag missa för antingen e jag här eller om jag får åka hem så kommer jag vara i sängen....tråkigt.hade sett fram emot de..
Men minja och adde ska nog gå dit...
jag får väl titta på bilder därifrån efter istället.

dagarna härinne e väldigt enformiga....ingen stor skillnad..
Maten e väldigt tråkigt...'o smakar väldigt lite..
längtar efter hemlagade mat,...
makaroner o stekt falukorv hade vart underbart...:)
eller korvstroganoff med ris....
suck undrar när jag får de


Jätte bamse kram o puss till mina älsklingar


Kommentarer
Postat av: Laila

Hej! Det låter jättejobbigt att ligga inne. Hoppas någon av böckerna Lasse hade med idag kan vara av intresse så du har någon förströelse./Laila

2010-02-09 @ 19:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0